[cb:blog_page_title]

[cb:blog_slogan]

[cb:blog_page_title]

[cb:blog_title]
[cb:blog_page_title] [cb:blog_address]

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام  مرضیه فتاحی مسئول کتابخانه عمومی آیت الله حیدری  از برگزاری نشست جمع خوانی کتاب خاک های نرم کوشک در این کتابخانه خبرداد.

این نشست جمع خوانی و معرفی کتاب با تلاش نرجس قبادیان کتابدار کتابخانه آیت الله حیدری در بین اعضاء برگزار شد.

کتاب خاک های نرم کوشک منتخبی از خاطرات خانواده و همرزمان شهید عبدالحسین برونسی در مورد ویژگی‌ها و خصوصیات شهید است.
کتاب با ارائه یک زندگینامه فشرده و مختصر از شهید برونسی به نقل خاطرات اطرافیان، آشنایان و همرزمان ایشان پرداخته و هفتاد روایت کوتاه و خواندنی از ابعاد شخصیتی و زندگانی این فرمانده نقل می‌شود. هر خاطره نقل شده در مورد شهید با یک عکس از شهید همراه است. "خاک‌های نرم کوشک" چهار سال پس از انتشار و متعاقب فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع که در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۳۸۵  و با  معرفی و تاکید بر شخصیت اوستا عبدالحسین برونسی به مطالعه کتاب خاک‌های نرم کوشک توصیه فرمودند بسرعت در زمره آثار پر فروش و پر مخاطب  ادبیات دفاع مقدس قرار گرفت و به گفته ناشر تاکنون به زبانهای عربی، فرانسه و انگلیسی نیز ترجمه و در خارج از کشور منتشر شده است



تاريخ : چهار شنبه 26 دی 1397 | 9:58 | نویسنده : معصومه رشیدی |

 مسئول کتابخانه عمومی آیت الله حیدری از برگزاری دومین نشست کتابخوان در بین اعضاء فعال کتابخانه خبر داد.. در این نشست که با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه برگزار شد اعضاء به معرفی کتاب‌ های خوانده شده، پرداختند.

خلاصه ای از کتابهای معرفی شده به شرح ذیل میباشند:

عنوان: قهوه با کرم شب تاب/ نوشته: خسرو یحیایی/ ارائه توسط : سعاد امی پور

اثری است از خسرو یحیایی به چاپ انتشارات راز سبز. این کتاب داستانی تخیلی از نویسنده ای است که با دیدی جهانی و نگاهی رو به جلو واقعیت های بالقوه دنیای آینده را به شیوه ای شرقی به تصویر می کشد و بیم مواجهه با دنیایی خاموش، سرد، یخ زده، بی مهر، خالی از عطوفت و سرشار از اندوه تنهایی را پررنگ می کند. خواننده با مطالعه قهوه با کرم شب تاب به آگاهی دست می یابد و با پایان خوشی که تجربه می کند نوعی امید در دلش جوانه می زند.

عنوان: چراغها را من خاموش می کنم/ نوشته: زویا پیرزاد/ ارائه توسط: ظریفه ساده میری

«کتاب چراغ ها را من خاموش می کنم» که بیش از هشتاد و هشت بار تجدید چاپ شده است، اثر نویسنده‌ای به‌نام زويا پيرزاد است. این رمان درمورد زندگی چند خانواده‌ی ارمنی ساکن آبادان در دهه‌ی ۴۰ است.قصه از زبان زن خانه‌داری به‌نام کلاریس روايت می‌شود. کلاريس در اين قصه، روزمرگی‌هايش، روابط خانوادگی و يک‌نواختی زندگی‌ای را که هر زن خانه‌داری با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، روایت می‌کند. نویسنده‌ی این کتاب در پرداختن به جزئیات، به‌قدری هنرمندانه عمل کرده است که تنها خواندن تمام‌وکمالِ کتاب است که ما را در جریان جزئیات زندگی کلاریس، خستگی و روزمرگی‌هایی که به دلش چنگ می‌زند، قرار می‌دهد

عنوان: ساربان سرگردان/ نوشته: سیمین دانشور/ ارائه توسط: شیما نجفی

اين رمان از انواع رمان‌هاي زندگي نامه‌اي است كه نويسنده از شخصيت‌هاي داستاني بهانه‌اي براي از خود گفتن مي‌سازد و از آن‌ها نقابي مي‌سازد براي اين كه من شخصي خود را پشت يك “او“ي داستاني پنهان كندن و بتواند از گزارش و خاطره يك اثر تخيلي بسازد. ر اين كتاب سيمين دانشور حضوري مداوم دارد و در كنار او اشخاصي چون دكتر مصدق، خليل ملكي، دكتر شريعتي و آل احمد قرار دارند. افرادي كه مي‌آيند تا پس زمينه تاريخي اجتماعي اثر را بسازند. اين كتاب يك اثر دو تكه است. از سويي بخش تاريخي با شخصيت‌هاي واقعي قرار دارد كه هر آينه اگر دانشور توانسته بود از آن‌ها شخصيت‌هاي داستاني بسازد. كار مهمي انجام داده بود اما اين كار صورت نگرفت و اين بخش از رمان با بخش تخيلي و ذهني آن اتصال محكمي نيافت

عنوان: اشک آخر/ نوشته: سیدهاشم حسینی/ ارائه توسط: آمنه نجفی

رمان «اشک آخر» بر مبنای حوادث جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و انقلاب اسلامی روایت شده و نویسنده همانقدر که به موضوع انقلاب در آن توجه کرده، به موضوع جنگ هم پرداخته است. روایت داستان با موضوع جنگ تحمیلی از سال63 شروع می‏شود و در پایان هم باز به موضوع جنگ مرتبط می‌شود. بخش عمده کتاب سیر زندگی جوانی را روایت می‌کند که از جبهه آمده و مجروح و بستری است. اساسا بستر اصلی روایت، زمان حال و زمان جنگ است و زمان انقلاب در بازگشت به گذشته (فلش بک‌ها) و تداعی‌های راوی، جریان پیدا می‌کند. عبدی- که یکی از شخصیت‏های مهم و کلیدی داستان است- موظف است خبر زخمی شدن اشکان را به خانواده او بدهد‎، آن هم به خانواده‌ای که از دوستانش هستند و اشکان تنها فرزندشان است. اشکان در واقع فرزند یک انقلابی شجاع است که پدرش مجتبی اقبالی به علت اینکه چند جمله علیه شاه حرف زده و در کیفش اسلحه پیدا کرده‌‌اند در اثر شکنجه ساواک شهید شده است. اشکان هم مجبور به زندگی در خانواده‌ای وابسته به ساواک- نه ساواکی اصلی- شده است. به عبارتی، فرزند آنها نیست و فرزند خوانده این خانواده به شمار می‌رود. عبدی پنج سال است اشکان را می‌شناسد. اشکان ارتباط صمیمانه‌ای با عبدی داشته و تحت تأثیر او به جبهه جنگ تحمیلی رفته اما تقدیر و سرنوشت، وضعیتی دیگرگونه را برایش رقم زده است. داستان «اشک آخر» ماجرای اشکان، فرزند منوچهر ظفرمقدم و شاید هم منوچهر اقبالی است؛ داستانی از جنس میراثی گران‌بها که از پدر به پسر رسیده است؛ میراث اشک و خون و رشادت. این رمان، به رغم عنوانی که دارد، اصلا با اشک و آه همراه نشده است و سیدهاشم حسینی با روایتی خونسردانه و البته تاثیرگذار، داستان خود را بیان کرده است.

عنوان: مثل سایه مثل آب/ نوشته محمد کلباسی/ ارائه توسط: شهناز نجفی

محمد كلباسی "این داستان را براساس خاطره‌ای از دوران كودكی شكل داده است. خشكسالی‌ای كه گل و گیاه را از بین می‌برد، در پی آن چاه‌های آبی كه می خشكند، رابطه همسایگان را در داستان خصمانه می‌سازد .این همه در داستان، فضای غم آلودی می‌آفریند كه اندك اندك كودك روایتگر را نیز درگیر ماجراهایی می‌كند و بدین ترتیب، آن ماجراها از زبان او روایت می‌شود ."



تاريخ : سه شنبه 18 دی 1397 | 10:54 | نویسنده : معصومه رشیدی |

مسابقه نقاشی  با موضوع" دوست من کتاب" در بین کودکان عضو این کتابخانه برگزار شد.

 

شرکت کنندگان در این برنامه نقاشی های خود را با موضوع《دوست من کتاب》به تصویر کشیدند و به تمامی شرکت کنندگان در مسابقه نقاشی از طرف کتابخانه جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.



تاريخ : سه شنبه 18 دی 1397 | 10:40 | نویسنده : معصومه رشیدی |

به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا بزرگترین شب سال برای کودکان عضو کتابخانه از کتاب شب یلدا نوشته افسانه شعبان نژاد توسط طاهره سهراب نژاد کتابدار کتابخانه آیت الله حیدری نشست قصه گویی برگزار شد.



تاريخ : چهار شنبه 28 آذر 1397 | 9:1 | نویسنده : معصومه رشیدی |

برگزاری اولین نشست کتابخوان کتابخانه عمومی آیت الله حیدری در بین دانش آموزان دبیرستان دخترانه ی  ام الحبیبه برگزار شد در این نشست که با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه برگزار شد دانش‌ آموزان به معرفی کتاب‌ های خوانده شده، پرداختند.

در این نشست 6 نفر از دانش آموزان به معرفی کتابهای خوانده شده خود پرداختند که به شرح ذیل میباشند:

 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 28 آذر 1397 | 8:35 | نویسنده : معصومه رشیدی |

به همت طاهره سهراب نژاد، کتابدار کتابخانه آیت الله حیدری ایلامی ایلام، ایستگاه نقاشی در  مرکز  مهدکودک و پیش دبستانی باغ نشاط برگزار شد.

مرضیه فتاحی مسئول کتابخانه آیت الله حیدری ایلامی با اشاره به اهمیت توجه به قشر کودک و ضرورت تلاش برای جذب این دسته از مخاطبان به کتابخانه ها هدف از اجرای این برنامه فرهنگی را  ایجاد رقابت و انگیزه برای کارهای گروهی بین کودکان با موضوعات آزادعنوان کرد. انجام برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌ها باعث ایجاد انگیزه و ترغیب کودکان جهت حضور بیشتر در کتابخانه خواهد شد.

در پایان به رسم یاد بود به کودکان شرکت کننده جوایزی اهدا شد



تاريخ : چهار شنبه 21 آذر 1397 | 9:39 | نویسنده : معصومه رشیدی |

به همت نرجس قبادیان، کتابدار کتابخانه آیت الله حیدری ایلامی ایلام، نشست قصه گویی از کتاب «خالق ما زنده است» نوشته مهدی وحیدی صدر در مرکز  مهدکودک گلبرگ برگزار شد.

مرضیه فتاحی مسئول کتابخانه آیت الله حیدری ایلامی با اشاره به اهمیت توجه به قشر کودک و نوجوان و ضرورت تلاش برای جذب این دسته از مخاطبان به کتابخانه ها هدف از اجرای برنامه های بخش کودک از جمله قصه گویی را انس کودکان و نوجوانان با کتاب و کتابخوانی، معرفی کتابخانه ها و بخش های مختلف آن ها دانست.

کتاب خالق ما زنده است جلد پنجم از کتاب مجموعه ی دیدنی های خدا می باشد که برگفته از کتاب توحید مفضل منسوب به امام صادق(ع) است این کتاب به دو صورت شعر و نثر برای کودکان گروه های سنی الف و ب نوشته شده است.

وی در پایان هدف از برگزاری چنین برنامه هایی را نهادینه کردن عادت به مطالعه در سنین کودکی دانست و خاطرنشان کرد: قصه گویی و تشویق به مطالعه در آینده کودکان بسیار تأثیرگذار خواهد بود.



تاريخ : سه شنبه 20 آذر 1397 | 11:48 | نویسنده : معصومه رشیدی |

اهدای کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در بین نماز گزاران در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در شهر ایلام



تاريخ : چهار شنبه 27 آبان 1397 | 12:35 | نویسنده : معصومه رشیدی |

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام، ۲۸ آبان ماه همزمان با هفته کتاب کتابخانه آیت الله حیدری ایلامی به عنوان چهل و چهارمین کتابخانه عمومی استان ایلام در آیینی با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام و جمعی از مدیران حوزه فرهنگی استان ایلام آغاز به کار کرد.

مراد جلیلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام اظهار داشت: ۲ طبقه از ساختمان این مجتمع برای ایجاد کتابخانه عمومی به این نهاد واگذار شده که با نام آیت الله حیدری ایلامی این کتابخانه امروز افتتاح شد

مدیر کل کتابخانه های عمومی ایلام از عموم مردم برای عضویت در این مرکز به عنوان یکی از ظرفیت های مهم فرهنگی استان دعوت کرد.

مجتمع و کتابخانه آیت الله حیدری ایلام در بلوار شمالی امام خمینی (ره) شهر ایلام قرار دارد.



تاريخ : سه شنبه 27 آبان 1397 | 11:43 | نویسنده : معصومه رشیدی |

صفحه قبل 1 ... 53 54 55 56 57 ... 58 صفحه بعد

.: Weblog Themes By K 2 C O D :.